Gör gott!





fredag 1 januari 2010

En liten lista jag snott...

... av Johanna!

••• 2009 •••

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort för?
Semestrat ensammen både sommar och jul fast jag är sambo!

2. Gav du några nyårslöften ?
Nej.

3. Blev någon / några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, flera stycken!

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, and keep it that way please!

5. Vilka länder besökte du í år?
Pinsamt, inte ens Finland eller Norge...

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha 2010 ?
Mer tålamod med mig själv.

7 . Är det någon dag som du alltid kommer att minnas?
15 december, dagen då jag opererades med GBP.

8. Vad var din största framgång 2009 ?
Att fixa att leda Jympa/ Bas.

9 . Största misstaget ?
Att jag inte tagit tag i operationen tidigare.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Förkyld i massor...

11, Bästa köpet?
Sjukt nöjd med mina Icebug skor!

12. Vad spenderade du mest pengar på ?
Presenter och julklappar.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att sambon fick tillsvidareanställning.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Lady Gagas låtar och Black Eyed Peas I gotta Feeling...

15. Var du gladare eller mer ledsen under 2009 ?
Faktisk mest nervös inför operationen, mycket tankar, tid och energi gick till det.

16. Vad önskar du att du hade gjort mer ?
Jympat ännu mer.

17. Vad önskar du att det skulle funnits mindre av?
Frustration med jobb och med vissa individer i bekantskapskretsen.

18. Hur tillbringade du julen 2008?
Hos mamma.

19. Blev du kär i år ?
Djupare än kär, älskar min sambo och det blev väldigt tydligt för mig i år!

20. Favoritprogram på TV?
Dr House, Vad blir det för mat?, Leilas matprogram, CSI och Morden i Midsummer.

21. Bästa boken du läst i år?
Det måste ha varit "De Norrländska Satansverserna" av Ronny Eriksson.

22. Något du önskade dig och fick?
Kärlek och omtanke.

23. Något du önskade dig och inte fick?
Ett bättre arbetsklimat.

24. Vad gjorde du på din födelsedag 2008 ?
Firade den med sambons familj söderut och en gång till hos kompisarna i Dalarna.

25. Finns det någonting som skulle gjort ditt år bättre?
Om jag vunnit storkovan på V75?

26. Vad fick dig att må bra?
Familjen, mina vänner och jympan.

27. Vilken kändis var du mest sugen på?
Hmm.... Förr i tiden skulle jag möjligen svarat Robbie Williams, men nu? Näe, kommer inte på någon.

28. Vem saknade du ?
Vännerna söderut.

29. De bästa nya människorna du träffade ?
Helt klart mina "fellow musketeers": Linda o Madde!

30. Planer för 2010?
Njuta, jympa med känsla och lust, försöka hitta ett hus och må bra i min nya kropp.

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa och det värmde att jag fick vara med på listan:-)

    Vi 3 borde faktiskt försöka få ihop nån mer date till våren då vi är några kilo lättare. Typ en helg eller en dag någonstans och belöna oss och träffas och surra. Är öppen för förslag, kan vara dyrt eller billigt...uppåt landet eller neråt landet...eller hos någon av oss. Nappar ni brudar???? Kom gärna med förslag på helger senare under våren som kan tänkas passa så kan jag grunna på förslag....love it!!!!!...att planera alltså:-)

    Kram L

    SvaraRadera
  2. Hej Linda! Hann inte svara på en gång, skulle till bror och hjälpa honom att flytta ut en frys som nu mer står hos oss. Hjälpa till, jag fick mest sopa lite, hålla dörrar och dirigera ekipaget när bror och sambo bar... Huff, tungt arbete! ;)
    Självklart är du och Madde viktiga! Det var ju en "pånyttfödelse" där och då, även om jag mest struttade om kring och fånade mig i jämförelse med vad ni gick igenom!
    Det skulle vara riktigt kul att träffas framöver, bara vi är ute i tid så funkar det bra. Måste ju kolla helgen med sambon så han inte drar i väg och så! Gärna fram i februari för min del. Det är en hel del med jympan och Friskis&Svettis för min del i januari!
    Tänker mig att det finns en heldel intressanta ställen nedåt kusten, har inte så mkt koll på spa/massage eller matställen (har käkat via mitt extraknäck på krogen vid Grand i Luleå- kommer inte i håg vad den hette, men de hade massor med norrländska läckerheter och sedan ute i Gammelstan, Kök & Matsala-någonting... Dräpt duva, näe tack...) Men jag är öppen för det mesta. Planera på du och skicka förslag!!!

    SvaraRadera