Gör gott!





onsdag 14 december 2011

2 år!

2år som GBP-opad. En helmassa vikt mindre! En hel massa upplevelser rikare. Mer ork, kraft och LUST att göra saker. Känns som om jag har så mycket att ta igen efter åren i en kostym som inte passade, då jag jämt var trött av att inte orka med min belastning samt att kraft samt fokus hela tiden gick till att MÅSTE gå ner i vikt. Hålla en siffra, dit kom jag aldrig. Men NU. Vilken hell-of-a-lot skillnad!
Samtidigt vill jag inte vara utan tiden som överviktig. Den har gett perspektiv. Och att jag inte tar NÅGOT förgivet. Flyta med, javisst men som oftast har jag lilla rösten i huvudet som säger: tack för att jag får uppleva det här vackra. Stunder av mörker finns också, inte bara dans på rosor. Inte alls. Men det ljusare är så mycket ljusare och lättare.
En kort reflektion över en tripp långtutöver det vanliga, och som jag egentligen inte kan beskriva. Säger väl som så många andra GBP-ade att jag inte ångrat mig hittills, inte en dag.
/Cinn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar